------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w dniach:
Planowane są prace prowadzone w infrastrukturze IT CARD SA.
W związku z powyższym, w w/w czasie mogą występować chwilowe przerwy w realizacji transakcji kartami Visa i MasterCard, w bankomatach PS Banku.
Za niedogodności serdecznie przepraszamy i w przypadku jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo,
W związku z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych, w dniu 28.06.2022 (wtorek) od 19:00 do 23:59 nie będzie możliwości składania wniosków R500+, SDS, Tarcza PFR, DZ oraz RKO.
Prace serwisowe są związane z aktualizacją oprogramowania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej PSBank.pl zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
× NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
× Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
× Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
× Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
× Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
× Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
ü Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
ü Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
ü Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
ü Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
ü Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
ü Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
ü Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
ü Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
ü Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
ü Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie PS Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię (22 73 74 153).
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.
Na czym polega oszustwo na BLIK?
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:
Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
Płatności BLIKIem są bezpieczne Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
Departament Bezpieczeństwa Grupy BPS ostrzega przed wyłudzeniem danych poufnych z wykorzystaniem portali ogłoszeniowych lub aukcyjnych. Oszuści wysyłają sprzedawcy link do strony udającej witrynę danego portalu, pozwalającą na finalizację transakcji i zachęcają, by wprowadzić w fałszywym panelu m.in. dane swojej karty, rzekomo po to, aby otrzymać na nią pieniądze za przedmiot z ogłoszenia. Jeśli podasz numer karty, kod CVV2 oraz datę ważności, możesz paść ofiarą oszusta i stracić pieniądze.
Pamiętaj:
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś dane Twojej karty skontaktuj się z Infolinią Banku (+48 828 828 828 - hasło BANK SPÓŁDZIELCZY lub GRUPA BPS), w celu jej zastrzeżenia.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie przypominamy, że 28 lutego 2021 r. jest ostatecznym terminem na składanie wniosków o subwencję finansową w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Natomiast klienci mają możliwość składania wniosków odwoławczych w przypadku otrzymania subwencji finansowej w całości lub w części w terminie do 31 marca 2021 r.
PFR nie potwierdził jeszcze oficjalnie terminu zakończenia przyjmowania zgłoszeń wyjaśniających (reklamacje), wobec tego do czasu wskazania ostatecznego terminu, klienci którzy nie otrzymali subwencji finansowej lub wyczerpali już procedurę odwoławczą (2 odwołania) mogą nadal składać reklamację do PFR za pośrednictwem Banku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów Banku Spółdzielczego w Piasecznie - PS Banku:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie informujemy, iż w związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2) zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) we wszystkich płatnościach internetowych dokonanych kartą, w styczniu 2021 r. zmianie ulegnie sposób autoryzacji tych transakcji. Aby dokonać płatności internetowych kartą wymagane będzie podanie kodu PIN ustawionego dla usługi 3D Secure w portalu KartoSFERA (link), a następnie kodu przesłanego w wiadomości SMS na nr tel. podany w Banku. W związku z tym, aby móc wykonywać transakcje kartą w Internecie - po zalogowaniu do KartoSFERY należy ustawić kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie spełniając wymogi wynikające z ROZPORZĄDZENIA DELEGOWANEGO KOMISJI (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji zgodnie z art. 32 ust. 4 przedstawia informację na temat statystyk związanych ze wskaźnikami dostępności i efektywności specjalnego interfejsu do obsługi usług określonych w dyrektywie PSD2.
Harmonogram publikacji wskaźników:
Za okres 14.09.2019 r. - 13.12.2019 r.
API PSD2
Bankowość internetowa
Za okres 14.12.2019 r. - 13.03.2020 r.
API PSD2
Bankowość internetowa
Za okres 14.03.2020 r. - 13.06.2020 r.
API PSD2
Bankowość internetowa
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Departament Bezpieczeństwa Banku BPS S.A. informuje, że zidentyfikował potencjalny atak polegający na podszywaniu się pod Infolinię banków spółdzielczych.
Atak polega na próbie wymuszenia instalacji aplikacji lub wejścia na konkretną stronę i pobrania aplikacji, w celu dokonania opłaty za fikcyjną usługę.
Przypominamy, że Bank NIE prosi klientów o pobieranie i instalowanie aplikacji z nieautoryzowanych stron. Wszystkie takie próby, prosimy zgłaszać bezpośrednio na Infolinię Banku lub na adres e-mail: incydent@bankbps.pl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl – BCC ZBP ostrzegają przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. rezerw krajowych NBP.
Ostrzegamy przed fałszywymi informacjami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19) nakłaniającymi klientów banków do dokonywania transakcji finansowych. Niniejsze ostrzeżenie jest adresowane do klientów wszystkich polskich banków.
Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, najbliższej jednostce Policji a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/). Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań.
Pamiętaj: w tym szczególnym okresie najskuteczniejszą metodą kontaktu z bankiem może okazać się przesłanie wiadomości e-mail. Ze względu na obostrzenia epidiomologiczne, które dotyczą także banków i ich pracowników czas połączenia telefonicznego z konsultantem może się wydłużyć. Staraj się zrozumieć tą sytuację. Twoje zgłoszenie mailowe będzie przeanalizowane i będą podjęte stosowne działania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera <LINK> .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia
4 maja 2016 r.)), dalej zwanym „RODO”, informuję, iż:
Administrator
- Bank Spółdzielczy w Piasecznie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów już od 27 marca br. w bankowości internetowej PS B@nk24 pojawią się nowe rozwiązania, a wśród nich m.in.:
Więcej informacji o nowych funkcjonalnościach po zalogowaniu się do bankowości internetowej PS B@nk24.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z dodanym przez nowelizację art. 75c Prawa bankowego (tekst jednolity Dz. U. Z 2015r. poz. 128 z póź. zm.), jeśli kredytobiorca opóżnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, Bank wzywa go do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych. W wezwaniu tym Bank informuje o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia.
W przypadku złożenia takiego wniosku, Bank umożliwia restrukturyzację zadłużenia poprzez zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty zobowiązania, jeśli jest ona uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej kredytobiorcy. Restrukturyzacja taka dokonywana jest na warunkach uzgodnionych przez obie strony umowy o charakterze kredytowym.
W przypadku odrzucenia przez Bank wniosku kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, będzie on zobowiązany przekazać kredytobiorcy niezwłocznie na piśmie szczegółowe przyczyny odrzucenia wniosku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r.
Informujemy, że od dnia 01.01.2018 r. składki na rzecz ZUS należy realizować standardowym przelewem na indywidualne konto płatnika.
Przelewy wykonane jako typ ZUS będą odrzucane.
Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek.
Jeśli będziesz miał w 2018 r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie.
Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.
Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie - PS Bank informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1781/2006 (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.)zmienił się zakres informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy).
W związku z tym zwracamy się z prośbą o umieszczanie na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujących informacji:
Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej rozporządzenia wspólnotowego mogą powodować:
W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:
Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).
Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie uprzejmie informuje, iż zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (wynikającej z ustawodawstwa CRS i EURO-FATCA), Bank zobowiązany jest do przekazywania do Krajowej Administracji Skarbowej informacji o rachunkach Klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w innych krajach niż Polska.
W związku z powyższym, od dnia 01.05.2017 r. Bank będzie wymagał od Klientów informacji na temat kraju rezydencji podatkowej oraz numeru ewidencji podatkowej tzw. TIN.
INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE EURO-FATCA
DOKUMENTY DO POBRANIA:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie, uprzejmie przypomina Klientom, którzy po dniu 30 czerwca 2014 r. założyli w PS Banku rachunek do działalności gospodarczej, rachunek ROR lub lokatę o konieczności wypełnienia Oświadczenia dotyczącego rezydencji podatkowej tzw. FATCA.
Wymóg ten wynika min. z Ustawy z dnia 09.10.2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA (Dz. U. z 2015 r. poz. 1712).
Niezłożenie wymaganego oświadczenia do dnia 30 listopada 2016 r.
skutkować będzie ograniczeniem dostępu do rachunku do czasu jego otrzymania.
Wzór oświadczenia - (jeżeli nie odebrali Państwo przesłanego przez Bank drogą pocztową oświadczenia – do pobrania poniżej) - należy wypełnić i dostarczyć do dowolnej placówki Banku lub przesłać elektronicznie w formie skanu na adres e-mail centrala@bspiaseczno.pl. Na wszystkie pytania i wątpliwości odpowiedzą nasi pracownicy – osobiście, telefonicznie lub mailowo – kontakty w zakładce „Placówki i bankomaty”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 października 2015 r. w związku z centralizacją obsługi finansowo-księgowej organów celnych zostaną wprowadzone zmiany w sposobie wypełniania formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu celnego. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami:
Od 1 września 2013 r. Klienci PS Banku mogą wykonywać przelew za pomocą systemu obsługi rachunków bankowych SORBNET. Przelew taki zostanie niezwłocznie zaksięgowany i przekazany do rozliczeń międzybankowych. SORBNET jest szybszy od przelewów realizowanych w systemie ELIXIR, ponieważ omija sesje przychodzące i wychodzące w bankach. Kwota przelewu nie ma ograniczeń. Przelewy SORBNET realizowane (wysyłane do innego banku) będą od poniedziałku do piątku do godziny 14.30.
Przelewy zagraniczne realizowane będą od poniedziałku do piątku do godziny 15.00.
UWAGA - przelewy do Urzędu Skarbowego (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) niezależnie od kwoty nie mogą być wysyłane SORBNETEM.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------