Kontakt

Masz pytanie?

Wyślij zgloszenie, oddzwonimy.

*
*
*
*
*
*

Zgoda na wykorzystanie danych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883)

Wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną

Wyrażam również zgodę na wysyłanie na podany przeze mnie adres e-mail lub przekazywanie za pośrednictwem telefonu informacji handlowych, dotyczących nowych produktów i usług bankowych oferowanych przez Bank (zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną - Dz.U. nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

*

Pola wymagane

 ZASTRZEGANIE KART: 0 801 321 456, +48 86 215 50 50 (dla połączeń z telefonów komórkowych i z zagranicy)

 

Sonda

Wydarzenia

Data dodania: 10-12-2012

UWAGA! OSZUSTWA NA WNUCZKA

 

Z roku na rok rośnie liczba wyłudzeń metodą „Na wnuczka”. Według policyjnych statystyk w 2006 roku zgłoszono 439 takich przestępstw. W roku 2012 odnotowano ich aż 1 095 (wzrost o 150%).

 

Oszust dzwoni do ofiary i tak prowadzi rozmowę, aby uwierzyła, że rozmawia z kimś ze swojej rodziny i sama podała dane prawdziwego krewnego. Przestępca opowiada, że stało się coś złego albo pojawiła się okazja na zarobienie łatwych pieniędzy. Prosi o natychmiastową pomoc finansową w gotówce, którą odbierze jego zaufany przyjaciel lub współpracownik. Zdarzają się także prośby o przelew na konto bankowe lub wspólny wyjazd do banku z „przyjacielem” i wypłatę gotówki.

 

„Oszukiwana osoba jest przekonana, że pomaga rodzinie oddaje swoje oszczędności przestępcom. Ofiarami przestępstw są najczęściej osoby w wieku od 70 lat i starsze. Przestępcy, posługujący się tą metodą, wykorzystując dobroć starszych ludzi, używają różnorodnych sposobów, aby pozbawić ich wszystkich oszczędności życia.” – mówi Grzegorz Kondek koordynator społecznej Kampanii Informacyjnej Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE. „Jak przeciwdziałać takim przestępstwom? Uczulać naszych bliskich, że za każdym razem muszą potwierdzić taką prośbę o pomoc, samodzielnie wykonując telefon lub kontaktując się bezpośrednio. Przestępcy są bardzo sprawni w budowaniu swojej historii i próbie uwiarygodnienia siebie jako członka rodziny – dlatego koniecznie trzeba to sprawdzać. Pamiętajmy, że przez telefon nie widzimy z kim naprawdę rozmawiamy.” - dodaje.

 

Grupa BPS uczestniczy w Kampanii Informacyjnej Systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE od początku jej trwania, czyli od 2008 roku.

 

Więcej informacji na: www.OszustwaNaWnuczka.pl 

Informator opublikowano także na stronach internetowych www.DokumentyZastrzezone.pl oraz www.policja.waw.pl.

 

lista aktualności
Serwis https://www.psbank.pl/ używa plików cookie. Brak zmian ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.
© 2009. Wszelkie prawa zastrzeżone dla Banku Spółdzielczego w Piasecznie – PS Bank.
Projekt i realizacja: Ideo      Powered by : CMSEdito
Bank Spółdzielczy w Piasecznie - PS Bank z siedzibą w Piasecznie, ul. Kościuszki 23, 05-500 Piaseczno, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie,
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000057537, NIP: 123-00-04-918. Kod SWIFT: POLUPLPR